SVRZ SVRZ Menu
SVRZ
Zoek Menu
Medewerker thuiszorg
Stap voor stap

Inzicht in wat u te wachten staat

Zelf of voor een familielid op zoek naar passende zorg? U weet niet waar u moet beginnen en wilt weten wat u te wachten staat? Doorloop in twee simpele stappen onze ZorgWegwijzer en u krijgt een uitgewerkt stappenplan te zien. Deze kunt u gemakkelijk delen met familie of mantelzorgers.

Medewerker en cliënt SVRZ ZorgThuis walcheren
Welke zorg heeft u later nodig?

Oriëntatie op de toekomst

Bent u zichzelf aan het oriënteren op de toekomst? Voorziet u dat u op termijn ondersteuning nodig heeft? We helpen u graag op weg.

Bekijk stappenplan

Wat als u te maken krijgt met onvrijwillige zorg?

Heeft uw partner eigenlijk intensieve zorg van SVRZ nodig? Maar staat uw partner daar niet voor open? Of bent u zelf de persoon waarvoor anderen zorg willen aanvragen terwijl u dat niet wilt? Bekijk dan hier het stappenplan.

Bekijk stappenplan
We waren op zoek naar een routekaart. De ZorgWegwijzer gaf de hele familie een handig overzicht.
Een tevreden familielid
Medewerker zorg thuis
Handig om te weten

Veelgestelde vragen

  • Kan ik een rondleiding krijgen?

    Heeft u een geldige indicatie en staat u op de wachtlijst voor een locatie van SVRZ? Dan bent U van harte welkom om de sfeer te komen proeven. Ga hiervoor naar de pagina van de locatie van uw keuze en vraag online een rondleiding aan. Of neem contact op met de medewerkers van de Zorglijn. Zij brengen u in contact met de betreffende maatschappelijk werker. T 0900 – 78 79 777.

    Als het  voor u niet mogelijk is om de kamer vooraf te bekijken kunnen onze medewerkers u een digitale rondleiding geven door de kamer en eventueel ook de locatie. Zij doen dit bijvoorbeeld door het maken van een filmpje of via beeldbellen met u. Op deze manier kunnen zij uitleg geven over de locatie en krijgt u een beeld van de nieuwe woonomgeving van de cliënt. Het is een kleine moeite dus vraagt u gerust naar de mogelijkheden.

     

  • Voor welke zorg kan ik terecht bij SVRZ?

    Bij SVRZ kunt u terecht voor een groot aantal zorgdiensten. U kunt ze hier op de website allemaal bekijken.

  • Hoe kan ik zorg bij SVRZ aanvragen?

    Op deze pagina van onze website staat het antwoord op deze vraag uitgebreid omschreven.

  • Hoe verloopt de intake voor nieuwe cliënten?

    Tijdelijk of permanent verhuizen naar een locatie van SVRZ is ingrijpend en zorgt voor veel vragen. De maatschappelijk werkenden van SVRZ houden daarom voor de opname een telefonisch of persoonlijk  intakegesprek met de nieuwe cliënt en zijn of haar familie. Dit gesprek is bedoeld om vragen te kunnen stellen maar ook om informatie te verstrekken over onder andere:

    • De afdeling en de kamer waar de cliënt komt te wonen.
    • De datum van opname en het ontvangstgesprek met de persoonlijk begeleider.
    • Medische zaken zoals bijvoorbeeld het zorgzwaartepakket, het zorgplan, de behandeld specialist ouderengeneeskunde, de behandelaars en het opvragen van het huisartsendossier.
    • De aanvullende diensten van SVRZ zoals de wasverzorging en schoonmaak.
    • Machtigingen die nodig zijn als de cliënt zelf niet meer kan beslissen.

    De maatschappelijk werkende vult op basis van dit gesprek een intakeformulier in dat opgenomen wordt in het zorgplan van de nieuwe cliënt.

     

Goedemorgen, hoe kunnen wij u helpen?