Inzicht in wat u te wachten staat
Zelf of voor een familielid op zoek naar passende zorg? U weet niet waar u moet beginnen en wilt weten wat u te wachten staat? Doorloop in twee simpele stappen onze ZorgWegwijzer en u krijgt een uitgewerkt stappenplan te zien. Deze kunt u gemakkelijk delen met familie of mantelzorgers.
Oriëntatie op de toekomst
Bent u zichzelf aan het oriënteren op de toekomst? Voorziet u dat u op termijn ondersteuning nodig heeft? We helpen u graag op weg.
Wat als u te maken krijgt met onvrijwillige zorg?
Heeft uw partner eigenlijk intensieve zorg van SVRZ nodig? Maar staat uw partner daar niet voor open? Of bent u zelf de persoon waarvoor anderen zorg willen aanvragen terwijl u dat niet wilt? Bekijk dan hier het stappenplan.
We waren op zoek naar een routekaart. De ZorgWegwijzer gaf de hele familie een handig overzicht.Een tevreden familielid
Veelgestelde vragen
-
Kan ik een rondleiding krijgen?
Heeft u een geldige indicatie en staat u op de wachtlijst voor een locatie van SVRZ? Dan bent U van harte welkom om de sfeer te komen proeven. U kunt hiervoor contact opnemen met de medewerkers van de Zorglijn vaan SVRZ. Zij brengen u in contact met de betreffende maatschappelijk werker. T 0900 – 78 79 777.
Er wordt gewerkt aan digitale rondleidingen in alle locaties zodat u een indruk krijgt van onze locaties. Voor een aantal locaties zijn deze video’s al beschikbaar. Als er voor de locatie van uw keuze nog geen video beschikbaar is kunnen onze medewerkers u een digitale rondleiding geven door de kamer en eventueel ook de locatie. Zij doen dit bijvoorbeeld door het maken van een filmpje of via beeldbellen met u. Op deze manier kunnen zij uitleg geven over de locatie en krijgt u een beeld van de nieuwe woonomgeving van de cliënt. Het is een kleine moeite dus vraagt u gerust naar de mogelijkheden.
-
Voor welke zorg kan ik terecht bij SVRZ?
Bij SVRZ kunt u terecht voor een groot aantal zorgdiensten. U kunt ze hier op de website allemaal bekijken.
-
Hoe kan ik zorg bij SVRZ aanvragen?
Op deze pagina van onze website staat het antwoord op deze vraag uitgebreid omschreven.
-
Hoe verloopt de intake voor nieuwe cliënten?
Tijdelijk of permanent verhuizen naar een locatie van SVRZ is ingrijpend en zorgt voor veel vragen. De maatschappelijk werkenden van SVRZ houden daarom voor de opname een telefonisch of persoonlijk intakegesprek met de nieuwe cliënt en zijn of haar familie. Dit gesprek is bedoeld om vragen te kunnen stellen maar ook om informatie te verstrekken over onder andere:
- De afdeling en de kamer waar de cliënt komt te wonen.
- De datum van opname en het ontvangstgesprek met de persoonlijk begeleider.
- Medische zaken zoals bijvoorbeeld het zorgzwaartepakket, het zorgplan, de behandeld specialist ouderengeneeskunde, de behandelaars en het opvragen van het huisartsendossier.
- De aanvullende diensten van SVRZ zoals de wasverzorging en schoonmaak.
- Machtigingen die nodig zijn als de cliënt zelf niet meer kan beslissen.
De maatschappelijk werkende vult op basis van dit gesprek een intakeformulier in dat opgenomen wordt in het zorgplan van de nieuwe cliënt.